lördag 5 november 2011

Trädgårdsarbete med en av familjerna

Vänta nu redan lördag?? Vaknade och visste inte riktigt vad jag skulle göra idag. Men så tänkte jag att jag skulle besöka samma familj som för någon kväll sedan och där blev jag nästan hela dagen. Jag lekte lite med barnen, sedan var det dags för hela familjen att hjälpa till i trädgården. Jag har aldrig sätt sån fart på barn när det gäller att kratta löv. ALLA barnen, förutom det 3 minsta, hjälpte till, vilket för mig var väldigt ovanligt. Hur ofta händer det i Sverige? Det var seriöst arbete, inte så mycket lek och bus. Jag hjälpte så klart till att kratta löv, men jag måste ju erkänna att jag tröttnade innan barnen verkade göra det. När vi samlat ihop till en jättehög med löv så spred vi ut dem, och sedan kom pappan och tände eld på det. Han berättade att det skulle göra ett trädgårdsland där och behövde göra jorden lite mer bördig. Men tyvärr funkade det inte så bra för större delen av löven vi hade samlat var fortfarande för färska för att det skulle kunna gå att bränna. Det gick väldigt segt hur som helst, rykte massor, så nu luktar jag som om jag skulle varit på scoutläger en vecka. Måste se till att få tvättat snart. När vi nästan var klara med löven blev det dags för lunch och jag blev även denna dag bjuden på mat. Vansinnigt god soppa, kyckling och coscos :) grymt gott.

Klockan var tre när jag kom tillbaka till Nobel hous, så jag vilade en stund sen satte jag igång att plugga, måste ju formulera lite frågor som jag kan fråga barn och vuxna här så att jag har ett underlag till mitt xarbete som jag ska skriva i vår. :) Kanske inte det roligaste man kan göra en lördag men ganska intressant. Nu ska jag äta något o sedan sätta mig och läsa boken. Har inte läst ut den än och jag känner att jag verkligen måste göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar