torsdag 10 november 2011

Dagen höll inte på att bli av..

Vaknade glad och full av förväntan men det tog slut vid dörren.. Man kan ju säga att det var som att möta en vägg ;) kom inte ut! Kunde inte för mitt liv förstå hur man öppnade dörren.. jag vred om nyckeln flera gånger man hur jag än gjorde så blev det fel.. :( Dörren gick bara inte upp!! Kära nån tänkte jag, jag får stå här och vänta tills det kommer någon som jobbar här.. hehe för man kunde inte klättra ut genom fönstret heller. OJOJ.. tog säkert tio min och flera böner innan jag insåg att jag vred nyckeln åt fel håll :D så kan det gå på morgonen här i Rumänien.. tror att jag är lite för trött för mitt eget bästa..

Kom hur som helst ut och kunde gå o jobba med tjejerna på Sunflowes :) Det är så otroligt roligt att sitta där och sy med dem. Även om jag inte är så duktig. Tur att jag får lätta uppdrag :) Japp va där fram till lunch och lite efter. Jag jobbar så snabbt så de har inte nog med arbete till mig :( men jag spänderar gärna mer tid där ändå..:) Det är förresten några av dem som stack till Sverige idag :) Kul för dem

Ja, pluggade lite, sen va det dags för att gå till fotbollsgalningarna :) i ett av husen. Så fort jag går förbi det huset så ropar de "FOTBALL!" Det är kanon kul! ska säga att det är inte det lättaste att spela fotboll i min vandrarkängor.. men va ska jag göra? jag har inga andra skor med mig :( hihi funkar ju.. men idag va det så kallt ute så vi gick in efter en stund..:) såg tv. Åh Rumäner är så söta och mån om att gästen ska ha de bästa så när barnen och jag såg något barnprogram på rumänska så kom deras äldre syster och sa något om att dom inte kunde titta på det eftersom jag va med och att jag inte skulle förstå det. Så då satt hon ingång en tråkig predikan på engelska med rumänsktext. Tråkigt för barnen men tillsist så ändrade de tillbaka.:) Jag gillar att titta på tv som jag inte förstår man kan lära sig något av det. Fick mat där, känns alltid så konstigt att äta när ingen av de andra äter. Men så är det väl.. det är otroligt givmilda.. sitter och funderar på vad jag skulle kunna göra tillbaka.. jag tycker inte att jag gör något.. jag bara är! Men det är så tacksamma för den tiden jag spenderar med deras barn! Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar