lördag 12 november 2011

En vakne o inser att det är lördag ;)

Ja då va det lördag igen. Idag har jag varit hela dagen med familjen som var i Långsjöby i våras, de som gav mig idén att åka hit. Väldigt väldigt roligt, även om det är lite pinsamt att komma in i en ny familj o inte kunna prata med alla. Men de små barnen lekte med mig nästan på en gång. Vi byggde pussel och målade i målarbok. Därefter gick vi ut och lekte tagen och dunken, verkar vara populära lekar här. Efter ett tag kom en av det äldre syskonen och ville vara med. Det lärde mig en ny variant på tagen, om man blev jagad kunde man ropa en färg och stå helt still, då kunde man inte bli tagen. Det gällde att inte säga samma färg som någon annan och inte svart, grå. Gjorde man det blev man självtagen och fick vara. Väldigt roligt. Vi såg även filmen Titanic 2, underlig film, rätt bra. Skulle vilja se den och kunna läsa texten så att jag hinner med ordentligt, vilket jag inte gjorde idag. Efterfilmen gick jag och en av tjejerna ut och spelade lite fotboll/basket, därefter åkte vi inlines. Tyvärr fick jag låna ett par förstora så det gick inte jättebra att åka men det var kul. Jag har dessutom stukat foten, så det va inte det skönaste att balansera på några hjul. Men så är det. Vi spelade även lite spel. Blev bjuden på otroligt god mat, som vanligt i rumänska hem.

När jag kom hem till mitt rum så såga jag på Facebook, att jag hade fått en inbjudan till Ibi för middag, så efter att ha pratat med mamma så gick jag över dit. Åt ännu mer god mat, nästan trerätters :) Soppa, ärt-röra och ugnsbakade- champinjoner och "pannkakor" :) Oerhört gott. Fick även träffa Ibis bästa väl, och hennes man, han var från italien, så det va tre språk där. Spännande. Efter ett tag va det bara jag o Ibi kvar så jag fick intervjua henne för mitt xjobb. det gick bra hon hade väldigt intressanta svar. Det känns gott att äntligen ha börjat. Har ju lite bråttom att få klart alla intervjuer. Måste maila skolan o kolla hur många de tycker är vettigt om jag intervjuar. Får göra det imorn eller måndag, för imorgon är jag egentligen ledig, men kommer nog bli lite plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar