tisdag 1 november 2011

Gårdagen fast mer detaljerat

Japp som utlovat så tänkte jag skriva om min resa lite mer detaljerat, nu när jag sitter vid ett frukostbord och lyssnar på några Svenskar som pratar.

Så resan i detalj var så här: Sa hejdå till Christian på Säve och gick genom passkontrollen och fick vänta ett tag på att gå ombord på planet. Väl på planet så somnade jag nästan på en gång. Hade såna bolivakänsla hela flygturen :) Så fort vi lämnade marken så försvann nervositeten. Landade i Budapest tog ut min väska och gick ut på flygplatsen. Utan passkontroll?? Det va konstigt. Ringde till Christians kompis som mötte mig vid ett hotell inne i stan. Vi tog en lunch och sen åkte vi tunnelbana, först åt fel håll och sen åt rätt. Vi tog oss iaf fram till tågstationen, sprang och köpte biljetter och hoppade på tåget. Va lite stressigt, men väl på tåget så kändes det lugnare. Satt mest och läste en bok som Morgan Allingen har skrivit. Åkte genom två passkontroller och massa stationer. Väl framme fick jag vänta på Mircea som lovat att möta mig. Så där stod jag i en ny stad med massa okända människor runt mig. Men kändes tryggt ändå. Glad att jag har Bolivia tiden i ryggen, det hjälper. Jag är ju inte helt bortkommen :) När Mirecea kom åkte vi direkt till Hotellet där jag ska bo. Fick reda på att det var några andra Svenskar här och en amerikanska. Så jag har några att umgås med här på hotellet.

Idag blir det att följa med Svenskarna till en soptipp och träffa människor där. Hela tiden får jag boliviakänsla. Även om klimatet och vegetationen påminner mer om skaraslätten :) så jag känner mig rätt hemma. NU ska jag ut o fota lite och sen kanske jag lägger upp dem ikväll får se beror lite på om jag kan. Insåg just att jag inte har med någon kabel till min kamera :S och datorn har ingen kortläsare. Så bilderna får jag lägga upp när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar