lördag 26 november 2011

Cirkeln sluten

Ja, min näst sista dag här var ganska lik den första. Vi svenskar och amerikanarna åkte till soptippen med mat, till det romer som bor där. Denna gången träffade vi lite mer barn en förra gången vilket var tur med tanke på att jag hade en påse med nallar som jag delade ut. :) Det blev väldigt glada. Speciellt en flicka som fick en docka av mig. Jag måste säg att jag tyckte det var ganska synd att vi var så många denna gången för man hann inte få lika stor kontakt med familjerna som sist. Denna gången var det dessutom en man som var full eller hög som kom, en av dem jag träffade förra gången. Han var inte otrevlig eller så men han kunde nog ha blivit det om inte Mircea hade tagit det så lugnt med honom. Mircea berättade även att de brukar åka med mat till dem ungefär en gång i månaden. Lite beroende på hur många grupper som hälsade på Caminul felix.

När vi kom tillbaka tog vi det lugnt och åt lunch. Pratade en del med Hether. Klockan han bli sju innan jag gick med den sista kladdkakan till byn. Den familjen hade nog väntat på mig för det blev jätteglada när jag kom dit. Väldigt roligt, spelade uno med några av grabbarna. Synd bara att det har tagit så här många dagar innan jag riktigt fick kontakt med dem. Var även med på deras familjeandakt som det tydligen har varje dag. Ikväll läste de Titus 2 :) alla barnen ( utom det fyra yngsta som hade sin egen andakt) läste en vers var. Därefter repeterade de kapitlet igen, tog upp böneämnen och bad i tur och ordning. Så jag bad jag med. :) Kändes väldigt bra att då vara med dem en sån här stund också. Oerhört fin tradition. Den kanske jag ska inför den dagen jag har egna barn. Vi får se.

Var förbi Ibi en sväng sedan spenderade jag resten av kvällen inne hos de svenska tjejerna :) Väldigt trevlig.. synd att jag inte åker samma rutt som de hem, vi hade haft tok kul i ett flyg..tur att vi har fått umgås denna veckan iaf. Har varit kul att få umgås med några mer jämnåriga en hel vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar