måndag 14 november 2011

Började dagen på casa minunata, där jag fick träffa den funktionshindrade killen som jag egentligen är där för. Han var ju sjuk hela förra veckan så jag har ju inte kunnat jobba med honom. Men nu äntligen så kom han. Oj va roligt det var. Han var väldigt lätt att ha o göra med, trots att han inte har något tal. Var väldigt väldigt roligt. Känner mer och mer att det är med funktionshindrade barn jag vill jobba. Hoppas verkligen att jag ska få ett jobb som det när jag slutar skolan. Tänk att få jobba på en skola som assistent eller på ett fritids eller något sådant! Oj va roligt det skulle vara. Jag fick verkligen vara uppfinningsrik för att komma på hur jag skulle roa honom, men vi verkade få en kontakt på en gång. Jag pekade med hans hand på min näsa och sa tut, då skrattade han. Efter att jag gjort så några gånger så gjorde han det själv. Det var häftigt, han som annars har så många spastiska rörelser. Kanon kul :)

När jag kom tillbaka till Nobelhouse så var det ett gäng på 20 personer här, de ska bo här en månad nu. Tror att det är någon form av bibelskola eller så för de är på nån typ av missionsturné i 11 månader. Stannar en månad i varje land:) Detta är deras femte månad.. as häftigt.. några av dem hade varit i Bolivia och mitt kära cochabamba :) WOW.. längtar verkligen tillbaka..

Så vid fyra studsade jag över till en av familjerna, blev inte så mkt fotboll pga min stukade fot :( Den är bättre idag än den va i helgen. Men vill ändå ta det lugnt så att jag inte slår upp den igen.. Men jag körde lite "mål-står" men en av mina gulliga grabbar. Så när vi gick in så hjälpte jag familjen med lite mer julkort :) Det är väldigt roligt att hjälpa till. Har kommit på en svår sak med att vara här ut, vart man en kommer så blir man bjuden på mat, de ser det som en tacksamhet att få ge.. så när man eg inte är hungrig måste man äta en då.. galet.. ikväll fick jag middag, macka o en väldigt stor kakbit! Tur att maten är så god här :) Säger bara att det är bra att jag har Boliviatidien i ryggen, för där var det ju lite samma sak, man har verkligen lärt sig att det är ok att bli bjuden på saker. Spännande.. det ska jag införa i Sverige :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar