söndag 6 november 2011

Gudstjänst och andra söndagsnöjen

Följde med Ibi (dottern till min handledare) till hennes kyrka. O hej va chockad jag blev när jag kom in där. Det första jag la märket till var alla färger som fanns framme vid scenen, den stora ljudanläggningen och ljusrampen i taket. Ni skulle ha sett, inte alls va jag förväntade mig :) Vi kom lite sent så lovsången hade redan börjat, riktigt dragit måste jag säga. Folk hoppade och dansade runt. Väldigt häftigt, har nog inte varit i någon sådan kyrka i Sverige iaf. Det sjöng verkligen av glädje, sen helt plötsligt efter 4/5 sånger så skulle man gå runt och hälsa på varandra, det var märkligt men kul. Några av Ibi´s syskon kom fram och hälsade på mig, det va kul. :) Jag blev även presenterad för hennes vänner. :) Jag kände mig väldigt välkomnad, kanske ska införa det i våra gudstjänster hemma i Sverige också. Efter en normal lång predikan, som Ibi va snäll att översätta åt mig, så va mötet slut. Jag följde med Ibi hem till hennes föräldrar ( min handledare de bor i familjeby 1) va jättekul att sitta där och äta och skämta med dem. :) De va bra på engelska så det gick bra. :) När vi hade slappat lite efter maten tog Ibi med mig ut på en promenad och visade mig en park där det växte fina blommor. Vi gick även förbi en affär så jag kunde köpa lite mer mat och så klart ett kinderägg :) hihi lyckan va fullständig :) Därefter bjöd hon mig på en paj liknande matbit, typiskt för Rumänien. Jag skulle säga att det var som varmt weeinerbröd, men jag vet inte riktigt.Gott va det iaf, som allt annat jag ätit här. Åker ni till Rumänien någon gång, glöm inte äta deras soppor, dom är fantastiska!! :)

Kom tillbaka vid kl 17.00 så nu ska jag bara slappa.. tänker läsa lite i boken för det blev inte av igår :) känner att jag har lite dålig disciplin. Men det kanske går bättre ikväll :) Sätta på lite musik och sen läsa boken om Caminul Felix :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar