onsdag 23 november 2011

Inte längre ensam

Min planerad pluggdag blev helt ändrad. För när jag satt och åt frukost, träffade jag det två svenska tjejer. De kom hit igår och ska åka hem på söndag. Väldigt roligt, så dom har jag varit med idag. Vi och en annan familj (som är här på besök), hade en liten guidad tur på Farmen, snickeriet och Sunflower. Väldigt intressant att få höra om hur det var på farmen, minns dock inte hur många mjölkor dom har. Men dom är iaf självförsörjande, de får ihop så mycket mjölk att det kan sälja och ge mjölk och ost till alla familjerna här på Caminul Felix. Vi var även förbi några nybyggda hus, ett sånt som Ibi bor i. Dessa hus är till för gifta par där någon av dem vuxit upp på Caminul Felix. De kan får köpa det genom att bygga upp det och betala en hyra i 20 år sedan är huset deras. Väldigt fiffig idé. På detta sättet så får de ytterligare en möjlighet i samhället. Bra tänkt. Det är som att Caminul felix är ett eget land i landet. Jag trodde faktiskt inte att det var så stort.

Jag och de andra svenska tjejerna åkte och handlade, alltid lika spännande. Man vet liksom inte vad man köper. Men det är alltid lika roligt. Jag tog även med svenskarna till en av familjerna för att jag skulle göra en intervju med pappan där. Var väldigt roligt, de verkade nöjda med att få se en familj. Imorgon ska de följa med till Casa minunata, blir min sista dag där. Jobbigt att göra sista gången saker.

Det var inte för än på kvällen det blev lite pluggat, renskrev lite intervjuer. Känns skönt att ha lite koll. Jobbigt att inte veta hur många jag behöver men jag tror att jag snart får nöja mig hinner nog inte göra allt för många. Tror att jag får nöja mig med 8 var. Tyvärr är inte alla så utförliga. Men vad göra man. Kanske att jag får ihop 10 vi märker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar