fredag 4 november 2011

Sunflowers Disigne

Idag har jag haft syslöjd hela dagen :) Finns ett projekt här som heter Sunflowers Disigne, där jobbar ett gäng tjejer som har bott i någon av byarna. Det fungerar lite som en sluss ut i verkliga livet. Här sitter det och tillverkar lite olika hantverk, kan vara allt från väskor till grytlappar och kuddar,som de sedan säljer i sin Shop eller när det åker ut till andra länder. Jag har suttit och klippt ut tyg till "kattkuddar". Hoppas att jag slipper sy ihop dem sen eftersom jag inte har det som gåva. Vill lova att sakerna här är väldigt välgjorda. De gör till och med kläder. Allt tyg de har, och det är massor, har de fått från olika secondhandaffärer, eller privatpersoner. Oerhört mycket tyg. Det verkar ha väldigt roligt när det jobbar. Alla är så glada och nöjda att de har ett arbete, även om vissa kommer nog att alltid ha kvar detta jobbet, medan andra går vidare.

De kommer ,som jag sa igår att åka till Sverige, på en säljningsturné. Så idag bjöds det på pizza eftersom alla har jobbat så hårt. Även jag fick smaka, och det lovar jag att det var den godaste pizzan jag ätit. Jag skulle kalla det för en pizza med Chiliconcarne på :) Låter äkligt men det va så fruktansvärt gott, lagom stark och bara helt underbar. Maten här förövrigt är väldigt god, speciellt skinkan som man har på mackorna.

Under eftermiddagen så skulle jag gå o leka med några barn men jag hittade inte dem, antar att de kanske var i kyrkan idag eller något sånt, för det var väldigt tomt på gården runt husen. Däremot stiftade jag närmare bekantskap med en hund, som hör hemma i nått av husen, Han ville nog leka för han nafsade mig ett flertal gånger i armen. Men eftersom jag inte riktigt visste vad det va för hund så ville jag inte leka med den. Men jag pratade ändå med den lite. Den var väldigt fin. :) Stor som en kalv, en ST. Bernad tror jag det va.

Där efter gick jag förbi Ibolya ( taxi chaufförens fru) Vi satt och pratade och gullade lite med hennes dotter. Det är så otroligt mycket kärlek som hon ger sin dotter, ni skulle se! Inte överdrivet men helt enkelt för att hon älskar henne. Ska se om jag kan intervjua henne lite om hennes liv och om Caminual Felix. Resten av kvällen tog jag det lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar