onsdag 9 november 2011

Dagarna blir inte alltid som man tänkt sig

Höll på att missa min skjuts till Casa minunata idag. Men lyckades komma iväg iaf. Idag hade barnen på skolan besök av två läkare och ett skelett. Vilket det var väldigt fascinerande av. Läkarna skull lära barnen om det olika benen i kroppen. Och gissa om jag fick en chock. Jag tänkte att barnen skulle sitta rätt lugna och lyssna när läkaren berättade, klart att det skulle röra på sig lite eftersom det inte är så gamla, men oj va fel jag hade! Läkarna frågade om barnen visste vad det olika benen hette, och barnen gapade ut svaren i munnen på varandra. Inte alls som i Sverige :) Frimodigheten är nog rätt hög bland dessa barn. När barnen inte kunde svaren så viskade lärarna de till dem. Funderar på om de lärde sig så mycket, men de verkade ha roligt. I slutet fick de gå fram och en fråga om något av benen och när det svarade fick det en ballong. :) Väldigt bra jobbat av läkarna och lärarna. Annars såg väl dagen på skolan ut ungefär som den förra. Lika busiga, söta o goa barn. Fina lärare. Ingen brist på kärlek här inte. Lärarna kan till och med pussa barnen. Hur vanligt är det i Sverige? Barnen blir då också mer kramgoa.

Det är verkligen synd att jag inte kan rumänska för då hade jag nog kunnat träna mina ledaregenskaper lite till. Men nu får jag träna det genom att hitta på alternativa kommunikations metoder som det så fint heter. Spännande kräver hela min fantasi.. inte underligt att jag är så trött när jag kommer hem. Tur att barn har lätt att förstå.

På vägen hem bad jag min skjuts att släppa mig på ett av varuhusen så jag kunde handla lite :) Hihi det är alltid så kul att handla i andra länder. Köpte 2 makaronpaket, kassler, två korvpaket, en grymt stor o god choklad, senap ( som jag trodde var majonäs, blev besviken måste jag säga) o allt detta för 50 ron :) hihi.. åh den här chokladen! kommer sakna den vill jag lova. Ska köpa med mig hem till Sverige. Såg dessutom en snygg vinterjacka där inne som jag nog ska köpa. :) Tog mig hem utan problem, Ringde Ibis man som är taxichaufför. Kom hem o lagade mat o tog det lugnt pluggade lite. Gick iväg till en av familjerna men det visade sig att det inte var så bra om jag besökte dem på onsdagar eftersom barnen har så mycket läxor så det får bli på Lördagar istället får vara längre tid där då :) Gott det, där pratar båda föräldrarna bra engelska :) Fick pluggat lite mer ikväll istället det va skönt. Imorgon blir det väl att klippa lite mer :) ska nog köpa lite saker på Shopen som sunflowers har också. Någon som vill ha något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar