torsdag 24 november 2011

Morgonstund har guld i mun..

och grus i ögonen. Var inte det lättaste att kliva upp tidigt på morgonen idag. Men det är sista gången jag gör det för denna resan. Som ni förstår så åkte vi iväg till Casa minunata. Tog med mig de svenska tjejerna så att de fick se det stället också. Var som vanligt en väldigt bra dag. Mysiga barn. Efter fikat samlades hela skola i ett rum för att öva julsånger. Det var så fint att se alla barnen på samma rum, blev lite nedstämd eftersom det var sista gången jag skulle träffa alla. Hade en fin stund med alla barnen. I slutet av dagen fick jag en väldigt fin present, och många kramar av lärarna jag har varit mest med. I presenten var det en rumänsk flagga, en ljusstake ( den ser ut som en fisk) det hela var som en prydnads sak. Väldigt vacker. Funderar bara på hur jag ska ta hem den, men det löser sig nog.

När vi kom hem så trängde vi in oss i köket och lagade lunch. Amerikanare firade thanksgiving idag så de hade ockuperat köket. Med lite mat i magen tog vi en siesta. Jag tog med tjejerna till familjen bus. Där vi lekte dunken, och massa andra lekar. Var en oerhört fart på barnen ikväll. Var väldigt roligt som vanligt. Åt fantastiskt goda bullar, med typ citron i. Sjukt goda var dom.
Avslutade kvällen hos dem med lite tv- tittande. Innan jag kom hem så gick jag för bi en annan familj och gjorde två intervjuer. Skönt att ha alla gjorda, eller ja det fattas bara en intervju nu! den får jag nog imorgon. Blir skönt, känner mig lite stressad inför det där arbetet men kommer nog bli lugnare när jag skrivit praktikrapporten. Ska börja med den när jag kommer till Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar