lördag 12 november 2011

Igår

Oj insåg nu på morgonen att jag inte hade skrivit någon blogg för igår.. undra vart den tanken försvann.. måste ha varit för att jag somnade så tidigt, redan 22, de ni en fredagskväll o allt. Ok ja få se va hände igår. Jo jag tog en taxi till casa minunata eftersom familjen jag brukar åka med inte var hemma. Gick fint. Jobbade på underdagen, sista samlingen barnen hade va musik och då försökte jag sjunga med så gott jag kunde. Därefter satte hon på den svenska skivan igen, denna gången dansade vi till två sånger. Den sista va "åååh det finns så mycket att tacka dig för" Den kände jag igen o började dansa. Vilket gjorde att jag fick leda barnen det. Det va kul! Har ju en gång i tiden, tror att det va i Tidaholm, gjort en dans till den, det berättade jag för läraren och hon frågade om jag kunde komma ihåg den o lära henne den på måndag. Så det måste jag göra ikväll.

När jag skull tillbaka hem igen fick jag vänta på Taxin i 40 min istället för en 15min. Det hade varit mycket trafik. Lite lätt irriterande för jag skulle äta lunch med Sunflowers halv ett o kom inte dit för än kl 13. Men va ska man göra, man kan ju inte rå över trafiken.. Så åt lunch där, stod och pratade med tjejerna en stund, om caminul felix- boken, det visade sig att en av dem var med i boken på två bilder. Sjukt gulliga dessutom. Så henne ska jag nog fråga mer någon gång.

På kvällen gick jag och spelade fotboll med barnen. Det blev även lite andra lekar, som dunken, och tagen. Helt plötsligt kommer den där pojken som slog mig för någon dag sen. Han var jättesnäll och trevlig idag. När vi lekte dunken så fick jag hjälpa honom ner från ett tak på en klätterställning, vilket han var tacksam över. Så nu tror jag att vi är vänner igen. Även om det märks att han är mer osäker än de andra. Undra varför?

Efter att all hade varit ute i typ en timme gick vi in eftersom det va kallt. Har börjat bli riktigt kallt på kvällarna nu. Inte konstigt att jag har ont i halsen :( Där inne fick vi se tv, och efter en stund kom mamman och frågade mig om jag kunde hjälpa till att skriva julkort till deras sponsorer. Vilket jag gärna gjorde. Så nu kan jag Jesaja 9:6 utantill på engelska iaf.. tror att det va jesaja kan vara jeremia också. Det va roligt, satt där och skrev med äldsta dottern och en av hemhjälparna. De berömde mig för min handstil, intressant med tanke på att alla här lär sig skriva skrivstil redan från början. Hehe, så kan det vara en fredag på Caminul felix.

Vid sjutiden gick jag hem och pratade på skype och sedan såga jag lite klipp på youtube och somnade till svenssonsvensson. Underbart.. drömde även världens knepigaste dröm! Den tänker jag inte skriva här.. ni som vill veta får fråga mig istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar