söndag 13 november 2011

Hel dag med min vän!

Japp gjorde en favorit i repris och åkte med Ibi till hennes kyrka :) Va ett oerhört bra möte. Predikanten var engelsktalande så jag förstod hela predikan. Han började med att tala uppmuntran till församling, han hade varit där många gånger och sett hur den församlingen har växt. Han berättade en liknelse om hur allt börjar med ett frö som växer, blir till en planta, som får frukter och i frukterna finns fler frön. På så sätt sprider sig budskapet. Därefter predikande han om tre ord "vision" "tro" "mod", detta är saker vi får av Gud och får oss att tjäna Gud på ett bra sätt. Han tog även en annan liknelse, om hur en kyrka ska var. Han sa " Om jag kommer hem till mina barn som jag älskar och som älskar mig och det bara sitter tysta och stilla vid ett bord, jag när jag hälsar på dem viskar det hej. När jag frågar vad som har hänt så säger de att det inte vill störa mig med deras bekymmer. Nej, sa han, när jag kommer hem till mina barn vill jag att det ska springa mot mig och krama om mig och berätta allt vad som har hänt dem. Precis så säger Gud också. Han är vår pappa och han bryr sig om oss och vill att vi ska höras, och att det ska synas att vi älskar honom. " Helt underbar liknelse, då tänkte jag på alla kyrkor i Sverige! hehe.. behövs en förändring, Vi måste våga visa Gud att vi älskar honom.

Efter Gudstjänsten, följde jag med Ibi till ett varuhus och gick runt i affärer. Väldigt roligt, vi tog det bara lugnt och vandrade runt. Besökte en av hennes vänner för att få tag i en telefon så vi kunde ringa efter hennes man. För hennes mobil hade inget batteri och jag hade inte med min. Men hennes man kunde inte hämta oss för han jobbade så vi fortsatte gå runt på detta stora shoppingecenter, Lotus. Fantastiskt roligt!! Va där hela dagen, riktigt mysigt. När jag kom hem vilade jag lite för att senare hoppa över till Ibi och titta på lite bilder. En helt otrolig bra dag! Tur att man har vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar