onsdag 28 oktober 2009

Snö på bergstopparna:)

När vi tittade ut över bergstopparna idag såg vi något fantastiskt nämligen snö!! Det var första gången jag har sett snö på nått av bergen här. Denna snön kom med nattens oväder. Jag vaknade i natt och hörde att regnet vräkte ner och såg blixtarna genom fönstret.

Ja hur har dagen varit då? jo den har varit bra har haft spanska, är klara med den första boken. Man märker ju verkligen att kursen har hjälpt men det ska bli skönt att sluta den på fredag så att detta äventyr kan börja på riktigt.

Under kvällens möte spelade Hanna "ett mästerverk" och jag sjöng och dansade till. Det gick väl inte så där jättebra med sången.. men det var roligt. Svårare sen att förklara vad den handlade om. Men rörelserna är tydliga, tack Nathalie (min syster) för den dansen. Jag kommer nog att dansa nån annan gång då kanske till en sång på spanska. Har funderat på att dansa "Via Dolorosa" men jag vet inte.. Har inte den på spanska men vet att den finns. Så jag hoppas att jag får tag i den på något sätt.

2 kommentarer:

  1. Varsågod! Ändrade du om den lite för att kunna dansa den själv, är inte den gjord för två dansare? Kul att du sprider den vidare. Tack!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen som om du har kul däruppe :) lite mycket plugg kanske, men det blir nog värt det. Firar de jul I Bolivia?

    Hoppas du har det bäst :D
    // Ewe

    SvaraRadera