onsdag 14 oktober 2009

Lexikonet är min bästavän

Nu va det åter tisdag. Spanska som vanligt på förmiddagen efter lunch blev det canchan, marknaden! Den är riktigt stor!!! Köpte mig en keps och en handväska hör och häpna Jacce har köpt en handväska!! Skyller på att den smälter lite bättre in i miljön än va Hannas gjorde.. Inte för att min är Boliviansk men den ser inte lika dyr ut som Hannas. Efter canchan slappade vi lite tills det va dags att hoppa på en överfull 36:an, bussen mot Ticte Northe. När vi kom fram till kyrkan hör vi ett glatt rop och ser en av församlingens barn komma springande mot oss och gav oss varsin stor kram! När vi kom in i kyrkan fick vi se att de hade slagit bort en vägg. Det är nämligen så att dom har byggt ut kyrkan men det va inte förens nu som dom hade tagit bort väggen mellan den nya o gamla delen. Det kommer bli riktigt fint där när det är klart. Känns bra o se hur en kyrka växer och att hela församlingen hjälper till. Känns som att jag är på rätt plats i rätt tid.

Hur som helst innan mötet satt vi och lekte med barnen, en klapplek vi började lära dem för nån vecka sen. Gick väldigt bra att kommunicera ikväll. Jag förstod till och med delar av predikan. Samuel predikade ifrån Malaki 4:6, om att familjen är viktig. Eller det va iaf va vi uppfattade.:)

När mötet var slut pratade vi med pastorsparet angående den sista helgen denna månaden. Den som egentligen är vår lediga helg men eftersom församlingen har någon form av högtid, så vi frågade hur vi skulle göra. Men vi lovade att komma för det ville vi. Jag ser det inte som några problem att vara ledig en annan helg och Samuel föreslog helgen efter istället.

Det var spännande när vi skulle ta oss hem för då fick vi vänta länge på taxin, men det gick bra. Pastorsparet är så trevliga stod o små pratade lite. På väg från taxin och hem till oss gick vi och pratade om olika djur och då fick vi se en kackelacka, cocaracha. När vi skulle säga vilka djur som finns i Sverige gick jag med lexikonet i högsta hugg. Måste sett kul ut för jag både gick och försökte läsa i mörkret. Det var inte det lättaste. Men det var roligt.. Hade en väldigt bra dag idag, även om man inte är bra på att prata så märker man att ju mer man försöker ju lättare är det. Så det är bara att fortsätta, tur att Gud är med. Just ja de läste PS 121 under mötet o de första 2 verserna från den har jag tänkt på mycket sen jag kom hit, det är väldigt lätt att tänka på dem när man ser det magnifika bergen som är runt Cochabamba.

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt lite svårt att se dig bära omkring på en handväska, bildbevis tack ;)

    Mer bilder överlag vore också skoj, men starkt jobbat med bloggen i övrigt :D

    SvaraRadera