söndag 18 oktober 2009

En intensiv helg

Denna helgen har varit den mest intensiva sedan vi kom hit. Kan ju börja med lördagen.. det va ju egentligen våran lediga dag men jag och Hanna följde med Fanica till kyrkogården för att börja jobba med barnen där. Det var väldigt intressant. fick sitta där och titta när barnen fyllde i ett papper om fanica. När de var klara med det så fick det en banan och en yoghurt. Det var intressant att se hur många barn som kom o en del va äldre än mig. Det var faktiskt mest killar som kom, undra om det är för att det är flest killar som är där eller va det kan bero på.

Efter kyrkogården slappade vi och på kvällen följde vi med Bea och Annie till Sacaba för att vara med på deras firande. Det hade ett utemöte, så det blev lite svalt där på kvällen. Men mötet var mycket bra..Den församlingen verkar vara väldigt brinnande eller va man ska säga. Det var mycket bra lovsång även om ljudet är som det är i detta landet. De har en tendens att ha alldeles för hög volym o så slår högtalarna av ibland så nästan allt ljud försvinner. Det är mycket intressant och man hoppar till varje gång som ljudet kommer igång igen!

Efter en skön natts sömn, som inte blev så lång för att klockan ringde kvart över sju på morgonen, så va det dags för ännu ett möte i Quillacollo. Vi hade fått höra att mötet började kl 9 så vi va där i tid men då visade det sig att det började kl 10. Det var ett väldigt långt möte med MASSOR med folk, trångt och hög musik. Var alldeles för trött för att orka lyssna så jag satt och lekte med de lilla barnet bakom. Jag fick även hålla i denna lilla söta unge, men då hände det en liten olycka på mina kläder;) men sånt är livet. Ingen skada skedd och jag visste inte va jag skulle säga till mamman så jag gav bara tillbaka ungen och gick o tvättade av mina kläder. :)I slutet av mötet var det mat men vi smakade bara lite på det för vi vågade inte äta allt eftersom vi inte visste om det va kokat ordenligt. Jag vill inte bli dålig i min mage.

Vi fick några timmar hemma där vi bara slöade. Men ikväll är det dags för ett möte i Ticte Northe. Efter det ska jag hem och sova. Så jag skriver om hur det mötet var imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar