lördag 17 oktober 2009

På besök i Quillacollo

Vi spenderade fredagskvällen på ett möte i Quillacollo, där marina och Therese gör din praktik. Det var intressant att vara på ett stort möte. Den församlingen där är mycket större än i Ticte Northe. Dessutom har det haft firat sin kyrka denna vecka, varje kväll sen i onsdags, se det var ett speciellt möte. Med mycket folk och drag i lovsången. De sjöng min favorit lovsång så jag fick dansa med.. För här är det ju så att när det dansas så dansar nästan hela församlingen. Det är häftigt. Iaf denna sången har jag gått o nynnat och gjort rörelser till så att min pastorsfru har sett det. Hon brukar skratta åt mig och gjorde så även ikväll.

Här är texten på den: //oh jesus yo te amo oh jesus yo te adore//
// como las águilas volare como corderito saltare//
//Saltando dazanto te alabare, dondo la vuelta me gozare//
Den är jättehärlig melodi i. Ja som sagt var mötet speciellt för efter predikan kom de in med fika, macka och kaffe. Det var gott, vi avstod från att dricka något eftersom vi inte ville bli dåliga i magen. Efter fikat så var det några som sjöng på "Quetchoa"- språket ( ett indianspråk) och musiken till den var sannerligen speciell.. lite jobbigt att lyssna på, klockan började dessutom bli mycket så vi tog chansen och åkte hem. Vi måste ju vara hemma innan kl 23 för då låser de porten här och då kommer vi inte in. Men vi tog oss hem även om en del taxigubbar här tuggar kokainblad för att hålla sig vakna. Men sånt är livet här i Cochabamba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar