fredag 2 oktober 2009

Bliixtrar och Dunder

Oj vilken dag! När vi satt och spelade spel vid vårat bord på gården så kom ett åskväder! Det började med att det blev mörkt och sen började det blixtra! Och jag lovar de syntes över hela himlen! Det var så att man bara såg skenet av dem för vi är så högt upp. Ibland hörde man även rejäla muller. Riktigt häftigt! När vi stått där på gården och tittat ett tag så gick vi in och fortsatte spela. När vi hade spelat ett tag knackade det på dörren och där stod en kvinna som sa att en Taxi väntade på oss som skulle till Ticte Northe och vi blev förvånade för idag har vi ju haft våran lediga eftermiddag. Så vi sprang ut i regnet, det regnade massor!, och förklarade för honom att vi inte skulle följa med. Som tur va följde Bea med och hjälpte oss förklara. Han verkade förstå, men när vi skulle ringa Pablo och säga att det hade blivit att missförstånd så kom vi inte fram till honom troligen på grund av det dåliga vädret. Kära nån jag han börja bli lite orolig. Man vill ju inte missköta sin praktikplats så här i början. Men vi skickade iaf ett sms till honom. Hoppas det löser sig och att det bara var ett missförstånd. Vi ska prata med Pablo imorgon han kommer ju förstå för han har ju varit med och gjort vårat schema. Får be att det ordnar sig, vilket det säkert gör.

Som grädden på moset så spillde Bea ut mitt glas med cola så det gick sönder! Detta glas som jag längtat efter att dricka. hehe nä riktigt så farlig va det inte. Men kvällen blev ändå mysig. Vi fortsatte spela och sen pluggade vi lite spanska och nu sitter jag på mitt rum och ska se en film. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar