torsdag 8 oktober 2009

Handtvätt och spanskplugg

Så har en dag åter gått här i Cochabamba.. det känns som att dagarna flyger fram.. eller ja man har inte lägre koll på vad man gör på vilken dag. Efter lektionerna i Spanska så tog vi det bara lugnt. Läste lite bok och pratade lite med Sverige, min syster bland annat. Det var roligt. Efter det blev det lite pluggande i ett försök att få något av spanskan att fastna.

På kvällen var vi faktiskt riktigt husliga av oss jag och Hanna.. vi tvättade lite kläder.. för hand! det var spännande.. kändes lite konstigt att sitta på golvet i köket med en balja framför sig, bara för att jag är för kort för att nå att tvätta om baljan står på bänken. Men sånt är livet. :) Det är väl va min dag har innehållit.

Ja nu har man snart varit här en månad och det börjar kännas.. Förutom alla vänner hemma i Sverige så börjar man sakna att bara kunna ta telefonen och ringa vem som helst, typ min kusin. Eller att bara kunna gå ut på en promenad alldeles själv, eller äta marabochoklad. Den saknaden blir ju inte bättre av att vänner man chattar med sitter och knaprar i sig choklad medens man själv längtar efter det. Men det blir så mycket godare när man kommer hem. Det första godiset jag köper i Sverige ska vara en chokladkaka med apelsinsmak och kanske lite turkispepper. åh men vi har ju i alla fall färsk frukt! och det är ju mer än vad ni i Sverige har.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att prata med dig igår och få se ditt rum. Här är det kallt och höst nu, lite avis på att du sitter och svettas i solen. Men jag är så stolt över dig. Önskar att du får många erfarenheter med dig och att du också får vara till välsignelse. KRAM KRAM KRAM från stora syster

    SvaraRadera