torsdag 15 oktober 2009

Beas födelsedag

Idag fyllde Beatrise år, så vi väckte henne med frukost på sängen. Rostade mackor, gjorda i vår nya brödrost, och frukt. Hon blev glad. Annars rullade dagen på som vanligt. Vid fyra tiden var det dags för ett kalas för Bea. Det var Ruth och hennes vänner från det olika kontoren här på centret som hade fixat det. Med god tårta och en mystisk milkshake gjord på någon typ av tomat. Smakade skumt. De utsatte även Bea för en typisk Boliviansk tradition. Men jag tänker inte berätta va det va.. ( psst finns bildbevis.) Efter kalaset spelade vi lite spel, jag och en annan kille, som jag inte kommer ihåg va han heter, vann!! TJOHO!!

På kvällen städade jag och Hanna sedan övade vi inför söndag då vi kanske ska sjunga. Det ska bli spännande det va så länge sedan jag sjöng offentligt. Men det går nog bra. Det kommer ändå inte förstå om jag sjunger fel så länge jag inte visar det. :) Ska dansa samtidigt så de förstår vad sången handlar om.

Ni vill ha mer bilder har jag hört? vad för typer av bilder?

Här kommer några fler. Den första är från när vi firade Bea och de andra är från Ticte Norte. Den första bilden från Ticte Norte är på mig och hon som kom springade mot oss igår när vi kom till gudstjänsten. Det två sista bilderna är på hur kyrkan ser ut just nu. Det håller på att bygga ut den så den näst sista bilden är tagen på den gamla estraden och den sista bilden är på hur den nya estraden och en del av kyrkrummet ser ut just nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar