söndag 11 oktober 2009

Bastukväll

Denna lediga dag ( lördag) så gjorde vi faktiskt mycket roligt! Vi sov länge på morgonen och vid Lunch for jag och Hanna med Johanna (en tjej från Lycksele som är här o hälsar på) och Evelina( också från Lycksele) till ett ställe och åt lunch. Vi åt en typisk Boliviansk rätt som heter Lapping. Det var ett kött som var mört och fint med bondböner till. Gott men inte så magiskt, soppan som vi köpte till va godare, den hade jordnötsmak. Efter det så tog jag o Hanna det lugnt i skuggan med var sin bok.

Vid 18-tiden åkte vi till Evelina. Hon hade beställt en taxi som hämtade oss och körde oss till Evelina! Det var spännande för vi förstod inte riktigt va taxichauffören sa. Men vi kom fram iaf. Hemma hos Evelina var det en kompis, Isadora, till henne. På tal om hemma hos henne oj vilken lägenhet! Den var stor o grym och hon hade jacutzzi och varmvatten!! åh det vill jag med ha i mitt hus :P

Vi satt där och spelade lite Uno men sen kom vi fram till kvällen hjödpunkt! Vi gick till ett badhus för att basta och bada. Det var en spännande upplevelse för Vi fick byta om i små hyttar där vi bytte om. Sen va det som ett ända rum med duschkabiner och olika basturum. Två ångbastus med olika dofter, en med kamomill, och en med eukalyptos, och en torrbastu. Det var hur härligt som helst.. det fanns även tillgång till en kall pool.. allt detta för 20 kr!!! helt sjukt.. man kunde dessutom få massage på 30 min för 35 kr..ojoj det ska jag testa nästa gång. Efter bastun for vi till Evelina för att fika och spela lite spel. Daniel, som bor på centret, han var också där så vi hade någon som kunde ta oss hem säkert. Det var en rolig kväll! som måste jag göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar