torsdag 24 september 2009

Spanska lektion

Idag hade vi vår första spanskalektion, det var spännande. Lärarna vi har pratar mest spanska och lite engelska. Rätt spännande att lära sig grammatik när de förklarar på engelska. Gick rätt bra ändå men jag blev väldigt trött. Hade ingen rast på 3 timmar, så vi blev väldigt flummiga och fick inte in så mycket det två sista passen. Det kommer nog gå bra detta ser framemot det.

I eftermiddag fick vi reda på vilken kyrka som vi skulle vara i. Jag och Hanna hamnade i Ticite Northe, där vi var igår på möte. Tydligen var det så att pastorsfrun där hade velat ha oss från de att hon först såg oss. Det var lite roligt att vi hamnade just där med tanke på att de inte var jätteduktiga musikaliskt så då har Hanna nått att göra och sen blev alla barnen så fest vid mig. Speciellt den där lilla pojken, det är tydligen så att folk har haft svårt att ha hand om den pojken och pastorn var så rörd att pojken hade suttit i mitt knä och tytt sig till mig. Jag tycker också att detta var häftigt för det ända jag gjord var att hälsa speciellt på honom när församlingen hälsade på oss. Där har vi ett bevis på att man ska möta människor där de är och se varje människa. Jag tänkte igår när vi lämnade kyrkan " tänk om jag inte får träffa den där lilla pojken igen" Och nu kommer jag vara där i ett halvår!! Längtar faktiskt tills vi drar igång med det. Hoppas bara att jag lär mig spanska så pass bra så att jag kan kommunicera. Just nu känns det som att jag inte minns något av spanskan idag. Kanske dags att sova lite på det hehe fast kl är bara 21 här nu. Blir nog att läsa lite bok innan jag somnar

3 kommentarer:

  1. Så kul att läsa det du skriver!! Det blir säkert jättebra för er att vara i den kyrkan! Ha det så bra! Hälsar Ingrid, Hannas mamma

    SvaraRadera
  2. Så roligt att följa dig syrran. Njut av tiden där. Ser att du kommer att växa och att du kommer att få vara till välsignelse.
    Stor kram storsyrran Angeline

    SvaraRadera
  3. Tjena plena Jacce!
    Har nyss språkat med din far och fick veta var du håller hus.
    Jag tycker du verkar ha det bra.
    Här på luspen är allt som vanligt(nästan) det var mera livat när ni var här.
    Ha det nu så bra så ses vi när du kommer hem.
    Hälsningar alla på Luspen genom Kenth.

    SvaraRadera