söndag 20 september 2009

Förkyld!!

Så va ännu en dag här på centret avklarad.. Idag har jag inte varit utanför grindarna..dagen började som vanligt tidigt på morgonen, är så konstigt för jag har vaknat typ runt 7 varje morgon denna veckan.. fast vi går ju o lägger oss tidigt ifs. Är lite knepigt med tiden men men det kommer man väl in i någong gång (lagomt till hemresan kanske:P)

Idag hade vi vår första lektion. Vi fick presentera oss för dem vi ska jobba med.. eller ja vi har ju varit med dom dessa dagar men ja en liten närmare presentation.. Det va hemskt för jag kan fortfarande inte så mkt spanska, tur att vi har Marinna. Under lektionen gick Ruth igenom hennes projekt med gatubarn, det projektet heter " FANICA" och står för " familj och gatubarn". Pastor Pablo gick även igenom lite om kyrkorna i Bolivia. Det var faktiskt ganska segt att lyssna på men det kan ju bero på att jag helst har velat lega i min säng idag pga en lustig förkylning.. jag drog vist på mig den när jag va i GBG. hehe eller va säger du Kate?? dina barn har smittat mig..jaja mer har jag inte gjort idag tagit det lugnt.. pluggat lite o diskuterat livet med Annie..åh just ja hon som ska vara våran spanska lärare kom idag o testade oss på hur mkt spanska vi kunde.. hon frågade mig nått o det va pinsamt för jag lyssnade inte.. eller jag förstod inte.. det är tur att hon kan engelska.. ska faktiskt bli kul att lära sig ett nytt språk.

oj va mkt jag har skrivit idag jag som trodde att det inte skulle bli så mkt med tanke på att jag inte har gjort nått idag. Jag har nog ärvt skrivandet efter min kära mor.. eller va säger du mamma?

god natt alla där hemma för jag hoppas att ni sover kl är typ 4 hemma svensk tid.. hehe o sover ni inte så gå o lägger er!!

1 kommentar:

  1. ja jo, jag glömde visst säga till dig att pussas kan vara farligt ;^)

    SvaraRadera