lördag 12 september 2009

Början på det stora äventyret!!

Hej! eller hur ska man börja ett första blogginlägg.. kan ju inte sånt här egentligen. Men jag kan ju berätta lite om va jag ska göra.. Det är ju så här att jag under det närmaste 7 månaderna ska vara i Bolivia. Där jag kommer göra praktik i en församling och med ett Gatubarnsprojekt. Det är ett teamår från något som heter Testa Mission. Jag kommer berätta här på Bloggen om vad jag gör o hur jag har det osv.

Hur som helst började detta äventyr med att jag och min teamkompis Hanna ( som också har en blogg) fick ett mail om Testa mission efter några veckors funderade bestämde vi oss för att söka på team-Bolivia. Vi kom i och har nu varit i tre veckor i Göteborg på introduktionskurs. Vi kom ner den 22/8 och nu på tisdag 15/9 lyfter planet från Arlanda. Under dessa veckor har vi fått undervisning varje dag. Vilket har varit ganska tröttsamt men ändå kul. Som en sammanfattning av bibellinjen på Dalkarlså folkhögskola, som jag gick förra året. Vi började dessa tre veckor med 9 dagar i Lysekil tillsammans med Teamträningsskola väst ( mariannelundsfolkhögskola). Dom dagarna var ju inte så speciellt roliga men jag och Hanna spelade en hel del Alhambra. Som för övrigt är ett av det roligast spelen i världen. Men veckorna i Götet va kul.. hehe av flera anledningar.

Hmm detta kommer nog gå ganska lätt.. det va ju kul att skriva bara massa strunt..lär ju höra av mig snart igen tror jag.. har lite saker jag hellre vill göra här i Götet än o blogga:)

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det lätt att blogga!! Dios te bendiga, hermanita!!

    /Emilie W H

    SvaraRadera