måndag 21 september 2009

Månen är uppochner

Idag såg jag en bit av månen jag antar att det är nymåne.. men den va åt fel håll, upp och ner alltså. Detta beror ju på att jag just nu är på andra sidan ekvatorn.. Den upptäckten var intressant.. Okej det är inte det enda jag har gjort idag. Vi har ju faktiskt varit på två gudstjänster i två olika församlingar.. Det va inte så stor skillnad mot Sverige jo någon skillnad alla sjöng och va med i lovsången och alla stod upp under bibelläsning och sång. Men annars så va det inte så stor skillnad.

I båda församlingarna blev vi presenterade och fick blommor och i en av dem fick vi presenter. Presenten bestod av ett litet gosedjur och en cd-skiva med bilder från församlingen och lovsånger. Jättekul! Vi fick även förbön och i den församlingen vi va i på förmiddagen fick vi böja knä när de bad för oss. Det var häftigt. Ja! en skillnad till dom hade lovsångsdansare till varje lovsång.. eller jag dansare vet jag väl inte om jag ska kalla det. Men det var några som dansade med taburiner framme vid scenen. Detta var intressant för jag hade funderat på om sådan var okej här, vilket det uppenbarligen är. Det är inte så konstigt med tanke på att det är en annan kultur.

Ja i övrigt flyter livet på här nere.. min förkylning blir lite bättre.. På tal om den så fick jag medicin av Pastor Pablos fru, som jobbar på ett apotek. De är väldigt mån om att man ska må bra. Detta hade ju aldrig hänt i Sverige för då skulle man ha sett det som en vanlig förkylning, vilket det är, men jag skulle ju aldrig ha tagit medicin hemma för det. Men men man får väl ta seden dit man kommer. Imorgon blir det en tidig dag. Vi ska ha ett samtal med Sverige via internet o kamera imorgonbitti kl 8. Gäsp så nu måste jag sova.

Kommentera gärna när ni läst.. vill veta vad ni tycker. Sov gott

1 kommentar:

  1. Jag har oxå fått mig medicin med anledning av att de tyckte jag hade bronkit. Hosta. Jaja...

    Får ni sitta längre bak i gudstjänsten eller drar de fram er till första bänk???

    SvaraRadera