onsdag 23 september 2009

Hittat en liten beundrare

Denna bilden togs ikväll när vi va på möte i Ticti Northe, en av det tre kyrkorna. När vi satt där under predikan kom denna otroligt söta lilla pojke fram till mig och tittade på mig med sina stor a bruna ögon. Han ville komma upp i knät vilket jag inte sa nej till. Han satt där resten av mötet. Han ville inte ens gå fram och ge kollekt när hans pappa kom förbi med en peng. Det var lite klurigt när han pratade med mig för jag förstod inte va han sa. Men jag bara log och höll om honom. Han var väldigt intresserad av min kamera och vi tittade på några bilder. Denna lilla händelse fick hela mötet att bli roligare.

Under dagen hade vi ett bibelstudium om Mission. Det var David som höll det och han pratade om att man ska möta folk där dom är och ha rätt inställning till dom " de ber o läser bibeln mer än vi tror". Efter lunchen var vi på migrationsverket och fixade ett längre visum det var spännande. Snacka om misstänksamma. Det tog till och med kopia på passet. Nästa stopp på vår lilla tripp var Kyrkogården där FANICA arbetar. Träffade några av det barnen som lever och jobbar där. Det kommer bli ett intressant arbete. Man känner mer och mer att dagarna kommer flyga fram här nere. Rätt som det är är jag hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar