måndag 28 september 2009

En dag Hemma!

Ja va ska man säga idag har jag inte kunnat deltaga i det dagliga aktiviteter pga fysisk smärta. Så jag har spenderat dagen i min säng och sett på film och pratat med kära vänner från Sverige. När det andra kom hem från Gudstjänsten så spelade vi lite kort och läste lite bok. Hade en ledig dag med andra ord. Okej vi pluggade lite spanska också verkar ha gått in lite iaf. Annars har det verkligen inte hänt nått idag.

Hmm va ska jag då skriva jo jag kan berätta om en bok vi läser " Leva med mål och mening" av Rick Warren. Den handlar om hur man får en djupare relation med Gud. Det är faktiskt en av det bästa kristna böcker jag läst hittills. Kommer ju läsa några detta året :) Denna boken blir man klar med på 40 dagar för det är ett kapitel om dagen. Det är även lite frågor att fundera på. Som dagens fråga var " hur ska jag kunna hålla fast vid Guds närvaro när han känns långt borta?" Tål att funderas på.. nu ska jag sova.. hehe måste ju orka plugga imorrn när vi har studiedag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar