torsdag 10 december 2009

Tisdag onsdag & torsdag

Ja, nu har jag missat att skriva igen. Få se nu va jag har jag gjort! Jo, tisdag så gjorde vi färdigt pysslet med FANICA, till julfesten. På kvällen så hade vi ett planeringsmöte i Ticti Norte. Ja planering, hmm komiskt, tog en halv evighet o ta sig igenom 5 punkter bara för att de var tvungna att diskutera små saker, som va vi skulle äta på nyårsnatten då vi ska ha en bönenatt. Detta möte höll på i 3 timmar och 20 minuter. Hur som helst så bestämdes det att jag och Hanna ska undervisa i engelska en timme varje fredag med start den 8/1. Ska bli spännande!

Onsdag: vi följde med FANICA på hembesök och det visade sig att det två familjerna vi skulle besöka bodde på samma ställe. Så det blev ett dubbel besök. Roligt att sitta där o lyssna på när det pratade om barnen och hur det va. En av barnen bodde bara med sin mamma som försörjde sig med att tvätt och städa. Det var ganska fattiga. Men bodde ändå bra, i ett riktigt hus med glas för fönsterna. Där det bodde kanske det bodde 3 familjer till så det var som ett kollektiv. Resten av dagen tog vi det bara lugnt

Torsdag: Ja våran lediga dag, det har regnat så vi har för en gång skull gått runt i långbyxor, ovanligt här där det annars är varmt. Ikväll ska vi på möte i Ticti igen. Ska bli kul, men man känner att du ska det bli skönt med lite ledigt då vi får göra lite mer som vi vill. Blir ju jullov nästa vecka, då är jag och Hanna själva här eftersom det andra fyra drar till Peru. Blir lite tomt utan dom men gött med ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar