måndag 21 december 2009

Lediga dagar och Julfest

Torsdag: Våran lediga dag spenderade vi med att äta lunch på Burger King! och springa runt på Canchan. Nu har jag köpt en ny väska för hemfärden, fast vi köpte massa julklappar också. Avslutade dagen med att Bowla

Fredag: gjorde vi det sista förberedelserna inför FANICAS julfest, vilket innebar att göra 64st hamburgare. Det var roligt att kleta med köttfärs. Resten av dagen tog vi det bara lugnt.

Så kom äntligen lördagen med FANICAS julfest. Klev upp rätt tidigt på morgonen för att sköra tomater och steka hamburgare. Gick rätt fort eftersom det va så många i FANICA som hjälpte till. Efter kanske en timmes jobb bar det iväg till kyrkogården där vi samlade alla barnen, ca 50 st, runt oss och en i FANICA berättade julevangeliet. Efter det fick barnen göra en ängel sedan var det dagas för present utdelning. Vi delade ut godispåsarna och korten som jag och Hanna slitit med i kanske 4 dagar. Barnen fick även hamburgare och dryck. Till de barn som hade varit mycket med oss i FANICA gav vi ryggsäckar som köptes in för pengarna som min församling hemma i Sverige har skänkt. Alla barnen blev glada trots att det var lite kaos under utdelningen. Härlig erfarenhet. Roligt att se att FANICA betyder så mycket för dessa barnen. Detta var året sista dag på kyrkogården så nu ser vi inte barnen för än i slutet av Januari när arbetet börjar igen. Kommer sakna dem.

Söndag härliga söndag, tomt här på centret så jag och Hanna kunde sola. Så nu ser jag ut som en polkagris. Blev lite rödare än jag tänkt mig men men sånt är livet.

1 kommentar:

  1. Hej kusin. Hoppas att du har det bra. Vill bar skicka stora julhälsningar från oss i Slutarp. Vi har det bra, härligt vinterväder och ser fram mot en "lugn" jul. Tyvärr måste jag jobba på julafton , men det går säkert bra det med. MVH Dan

    SvaraRadera