onsdag 16 december 2009

Jullov!

Ja i måndags började vårat jullov, gött. Vi klev upp vid kl 5.00 för att säga hej då till dom fyra andra tjejerna eftersom de skulle åka iväg på sin resa till Peru. Resten av måndagen spenderade jag och Hanna med att ta det lugnt, handla mat och städa lite.
På kvällen var vi med Evelina Nestander på en restaurang, det var hennes sista kväll i Bolivia så vi hade lite avskedsparty för henne.

Tisdag: ja tog det lugnt under dagen , fortaste städa men denna gången bara vårat rum. På kvällen var det möte i Ticti Norte, jag läste en bibeltext 1 kor 13:4-8. Det gick inte så bra för jag stakade mig som vanligt när jag läser här. Skumt! men men

Så idag har vi varit med FANICA på hembesök. Vi skulle ha träffat samma barn som förra veckan för att hjälpa hans mamma genom att ge henne godis hon kunde sälja men dom bodde inte kvar på samma ställe. Ingen vet vart hon har tagit vägen, ganska hemskt för dom var väldigt fattiga. Hoppas vi hittar dom. Ikväll blir det bio och imorrn är vi helt lediga så vi ska på Canchan o råshoppa inför julen. Vi jobbar rätt mycket med FANICA trots vårat lov eftersom det är julfest på kyrkogården på lördag. Ska bli roligt!

1 kommentar:

  1. Är lite avis på att ni redan fått jullov. Själv slutar jag idag efter en fysiklektion och julspex. Det är dock snorkallt ute... Hoppas du har det bra! God Jul! Kram

    SvaraRadera