tisdag 8 december 2009

90 nya dagar!

Ja detta har varit en effektiv dag, har pluggat nästan hela dagen. Hann ändå klart med allt jag ska göra denna veckan, det vill säga läsa ut en bok. Det enda jag har kvar är en bokrapport som ska vara inne på måndag, men den gör jag på måndag eftersom vi har den sista lektionen med den boken på fredag.

Vi har dessutom varit med Pablo och Samuel på migrationen, det var spännande. Hanna och jag gick in med Samuel eftersom Pablo parkerade bilen. Samuel frågade honom som satt i receptionen om hur vi skulle göra, han svarade att jag och Hanna var tvungna att gå in själva och fixa det. Vi gick in i ett kontor och Hanna sa att vi ville ha 90 nya dagar eftersom vi bara hade fått 24. Det visade sig att vi var i fel kontor, när vi hittade rätt så frågade han som satt där varför vi hade lämnat landet den 20 november och kommit tillbaka samma dag, men vi fattade inte frågan så vi sa bara " va?" då skrattade han åt oss. Men blev genast allvarlig och sa att man bara får 90 dagar på ett år. Men sen verkade han ändra sig och sa att vi skulle kopiera 3 sidor ur passet och komma tillbaka så skulle vi få 90 nya dagar. Så när kopiorna var klara fick vi 90 nya dagar från 20 november!! tjoho!! vi behöver inte vara ute ur landet för än den 20 Februari :D hoppas det löser sig den sista månaden också. Men det gör det nog! Ja man ser att Gud hjälper även i sådana här situationer! Är otroligt tacksam för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar