onsdag 2 december 2009

Från änglar till engelska o tillbaka till änglar

Ja halva tisdagen jobbade jag och Hanna med FANICA, vi började göra julkort till julfesten som FANICA ska ha den 19/12 på kyrkogården. Satt o klippte ut änglar i ett skumgummi matreal, bit för bit i olika färger så det tog sin lilla tid, hann inte klart.

Efter lunch åkte vi till Chanchan och köpte souvenirer. När vi kom tillbaka så hade jag och Hanna ett möte med handledarna och våran pastor. Vi pratade om hur vi har det i kyrkan, fick beröm för att vi har en sån arbetsglädje. Pratade lite om framtiden och hur vi skulle ta oss hem, vi kom på att vi måste lämna CBBA redan den 21 mars för att hinna med planet i La Paz den 22. Oj tiden går snabbt vi pratade även om att några församlingsmedlemmar vill lära sig engelska, så det blev bestämt att vi skulle ta hand om det och att det skulle planeras in. På mötet på kvällen så berättade Samuel för församlingen om "engelskaplanerna" och församlingen blev eld och lågor. Alla ville lära sig! Blir ett spännande äventyr med tanke på att jag inte är så duktig på det. En annan sak som hände under mötet var att det började kl 20 i stället för 19.30 när det bara var jag, Hanna o två till där ( en ledde mötet så vi satt bara tre i bänkarna) men så där en halvtimme efter starten kom det in folk vid kvart i nio var det fullt i alla bänkar. Ja detta land detta land och dess tidsperspektiv.

Onsdag: ja mer änglar massa änglar, idag blev korten klara men det tog hela dagen att göra ( det kommer upp bilder så ni får se ska bara ta mig tid att lägga upp dom). Så det är va jag har gjort hela denna dagen, pysslat. Roligt arbete måste jag säga. Lite annars än vad jag tänkte mig, men det är bra. Nu har jag nytt änglapyssel till änglafest i Storuman. Den du!

1 kommentar:

  1. Lycka till som engelska-lärare! Vilken utmaning för er!Kom ihåg att man får göra så gott man kan, mer kan man inte göra.
    Kram mamma Tina

    SvaraRadera