söndag 8 november 2009

Fredag o Lördag

"Fredag gör vi ingenting ingenting lördag går vi mest om kring mest omkring!" ja det där är en sång.. hmm men den stämmer rätt bra. för igår ( fredag) gjorde vi inget. Men idag har varit en händelseriksdag. Va med FANICA på kyrkogården, trots vår lediga helg. Men på nått sätt va det tur att vi åkte dit för det hände ganska mycket där. En av det äldre tjejerna som jobbar på kyrkogården kom för att göra dagens uppgift, det syntes på henne att hon var sjuk, hon haltade fram och höll sig för magen. En av de som jobbar med FANICA frågade henne vad som hänt och hon berättade att hon inte kunde sluta blöda från underlivet. Detta slutade med att vi följde med henne till gynekologen, där sa det att hon var tvungen att opereras annars skulle hon inte överleva. Så vi följde med henne till det stora sjukhuset där hon undersöktes igen. Tydligen hade hon inre blödningar pga en olika med cykeln eller att hon hade gjort abort själv. När vi frågade va operationen skulle kosta så va det ca tusen kronor och FANICA berättade att det inte fanns några pengar att betala med. Så jag tänker på en gång att jag skulle ringa hem till min församling och kolla om det kunde ge pengar för detta. Men när jag väl fick tag i pappa visade det sig att församlingen hemma redan hade samlat in 1500 kr. Det var nämligen så att de hade haft ett café möte ikväll ( lördag) där det hade samlat in pengar till FANICA. Helt utan att veta om behoven. Vilket bönesvar!! Nu ska vi bara få tag på Ruth så hon får pengarna!

Ja under eftermiddagen gjorde jag inte så mycket hade vattenkrig med våran granne Daniel och på kvällen följde jag och Hanna med honom på ett ungdomsmöte i en kyrka i närheten. Det var världens fart i den kyrkan, många lovsånger man kände igen. Hel häftigt!

2 kommentarer:

  1. Men vilken tur! Hoppas att hon blir bättre!

    SvaraRadera
  2. Hej Jacce!
    Tänk att jag var på cafékvällen i L-by i går. Det där med pengar till kvinnan tycker jag var ett fantastiskt bönesvar. Gud han vet vad vi behöver innan vi ens ber om det.
    Hoppas att du har det gott i Bolivia. När jag nu äntligen hittat din blogg så väller bara en mängd minnen över mig när jag läser om dig/er. Sköt om er och förtsätt att se Guds möjligheter i en annorlunda miljö. Det gör bara Gud ännu större.
    "Mamma" Lena

    SvaraRadera