måndag 16 november 2009

Fredag, Lördag och Söndag

Oj jag har visst inte skrivit på ett tag nu och det har sina anledningar. Har varit uppe länge varje kväll nu i tre dagar. Så jag får göra en resumé av det som hänt. Få se nu va hände i fredags? Jo under dagen tog vi det bara lugnt men sedan på kvällen var vi på en konsert på stadion. Det var Los Karkas som spelade, det är ett band från Bolivia som spelar typisk boliviansk musik. Rätt ok, de var grymma på gitarr och panflöjt ( den du Nathalie!) Vi väntade i 3 timmar på att konserten skulle börja men när den väl började så va det sjukt coolt att se hur folket sjöng med, en rätt cool känsla faktiskt!

Så lördag. Jobbade med FANICA på kyrkogården, det var som vanligt. Eller ja en kul sak som hände va att jag busade med en av pojkarna så det slutade med att jag satt med han i knät och vaggade honom som en baby. Denna grabb är typ 9 år och har ganska mycket problem hemma, blir slagen och så. Det märks på honom för han kräver väldigt mycket uppmärksamhet. Men det kändes bra att få ge lite kärlek till honom. Ta tid speciellt för honom. Ja dagen rullade på och på kvällen följde jag med vår granne Daniel till en ungdomssamling (samma kyrka som förra veckan). Det var bra, lika mycket drag som sist. Ja, efter ganska långt och seriöst snack med Daniel så gick jag och la mig.

Så Söndag: Va på ett möte i Ticti Norte, idag var det faktiskt väldigt drygt men så är det ibland. Va väldigt tomt utan pastorsparet, men de är bortresta denna helgen. Resten av dagen tog jag det bara lugnt, denna veckan har varit lite jobbig med allt skitsnack och sånt. På kvällen for vi ett gäng på Bio det var roligt såg den nya filmen 2012. Se värld faktiskt även om det va väldigt många klassiska scener. Men men.

1 kommentar:

  1. Aha, har vart på takida-konsert i umeå senaste helgen. Åh, vad de var bra!


    Hugs from ewe

    SvaraRadera