onsdag 3 februari 2010

Två lugna dagar

Ja dessa dagar har varit lugna men fulla av studier. Igår (måndag) var jag sjuk igen, något med magen kan ha berott på att jag slarvat med att äta, men under eftermiddagen kände jag mig bättre. Det var tur för då hade vi missionären Lennart öh typ Edin på besök. Vi satt och pratade men honom hur vi hade det här och hur han hade haft det under hans år här i Bolivia. Det var intressant att lyssna på.
Resten av dagen pluggade vi, avslutade kvällen med en andakt allihopa. Det kändes gott att få be ihop en kväll då iaf jag är mer pigg än på morgonen.

Ja, idag har vi (jag och Hanna) hjälpt FANICA med att möblera om på ett kontor, de har nu två kontor istället för ett! Mycket större plats vilket de behövde. Vi har även fått ett bord inne på ett av FANICAS kontor som vi kan använda för studier när vi har skypmöten med Sverige. Detta bord invigdes på vår första lektion med Pablo. Vi kommer att prata om en bok tillsammans med honom och idag hade han introduktionen till den. Intressant ska bli spännande o se om man förstår något. På kvällen åkte vi som vanligt upp till ett förvånansvärt kort möte i Ticti med väldigt mycket bön. Trevligt som vanligt, nu är jag så trött så jag knappt vet va jag heter. För att citera bibeln " Mycket studerande gör kroppen trött" Pred 12:12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar