söndag 31 januari 2010

Ett försenat inlägg pga internetstrul

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen på min blogg. Men jag vet att jag skrev ett inlägg denna veckan men det måste ha varit internetstrul då så jag får skriva om hela denna veckan idag istället. Ok det blir en kort sammanfattning.

Måndag: Lektioner med våra handledare. Vi har ju haft Pontus och David på besök. Så nästan hela dagen gick åt till lektioner och personliga samtal med våra handledare. På kvällen var vi och åt på Buffalo

Tisdag: Halva dagen gick åt lyssna på Margareta Arvidsson( Bolivia missionär sen 35 tillbaka) Det var väldigt intressant hon pratade bland annat om att där du står i livet är på grund av val du har gjort tidigare. Väldigt intressant. På kvällen var vi på möte i Ticti Norte som vanligt.

Onsdag: trotsade vi skyfallet och begav oss ut på en dagsresa. Men efter ca 50 min i bilen blev jag dålig, fick ont i magen. Så vi fixade en taxi som tog mig tillbaka till Cbba. Där jag låg i min säng resten av dagen. Sov och såg på film.

Torsdag: Hade några fler lektioner med Pontus och David. En del drog på Canchan och men jag sparade mina pengar genom att stanna hemma :). Under kvällen var vi hela gänget, alla 10 svenskar plus Pablo i Ticti Norte på möte. Det var roligt. David och Pontus predikade väldigt bra, de talade om glädje.

Fredag: Först hade vi ett boksamtal, bästa någonsin eftersom Pontus var här. Resten av dagen var jag, Hanna, Marina och Therese i Quillacollo och serverade på ett pastorsmöte. Det var pastorer från hela landet som var där, och ordförande var våran pastor Samuel. Det var roligt, han jobbar verkligen överallt. Han är pastor i ticit norte, ordförande för alla pastorer i landet, jobbar med FESS( de som äger centret där vi bor) och dessutom är han läkare. Galet!

Lördag: Var som vanligt med Fanica på förmiddagen. Efter lunch gick vi och tog en glass på Globos. När vi skulle gå hem så blev vi attackerade av vattenbalonger. Just nu är det en karneval i hela Bolivia och med denna tradition följer att man kastar vattenbalonger på varandra. Så ja vi är levande måltavlor eftersom vi är tjejer och dessutom vita. De kastade inte bara vattenbalonger utan även grädde.. men kul var det! Ska ladda med balonger när vi går ut under denna månaden. På kvällen gick vi alla ut och åt eftersom det var sista kvällen för Daniel, Sara och Pontus.

Söndag: Var på gudstjänst i Ticit som vanligt. Resen av dagen har jag pluggat och tagit det lugnt. Skrivit både en bokrapport och en månadsrapport. Så nu ska jag renskriva dem och skicka in dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar