lördag 20 februari 2010

Dagarna innan Chile

Japp så har dagarna gått snabbt som vanligt, redan lördag det är galet! Veckan har varit lugnt. Jobbade hos Isidora på hennes läxhjälp i onsdag, men pga carnevalen så var det inte så många barn eftersom det bara hade lekt på skolorna under dagen. Så det kändes lite onödigt att åka en timme dit för att vara där en timme o sen åka hem. Lite drygt. Hade en skön kväll framför en film, eller ja serien Scrubs.

Torsdag: Var lediga igen. Gjorde inte så mycket slappade. På kvällen var det möte i Ticti som vanligt. Medan vi väntade på att mötet skulle börja så planerade vi engelska lektionen.

Fredag: Var på kyrkogården med FANICA, där vi pratade om HIV och ADIS. Det var inte så många barn, men det var intressant. Jag fick träffa en av grabbarnas dotter, som är typ 6 månader och grabben är typ 17 år ganska mystiskt. Men ungen var söt.

På kvällen skulle vi ha åkt på Paprika och ätit men eftersom jag blev dålig i magen så följde med.

Idag, Lördag: Har bara grejat med min dåliga mage. Det visade sig att jag har Amöbor, eller som jag föredrar att kalla det, hyresgästerna Gerda och Berth. Inte så kul men jag kommer få medicin så om en vecka ska jag vara bra igen!

Känns lite jobbigt att veta att man har massa kräk i magen nu när vi ska åka till Chile imorgon. Ser inte direkt framemot den resan, är på något sätt ganska less på att vara här nu och vill helst att dagarna bara ska vara som vanligt så det går fort. Men vi behöver nya dagar i vårat visa så det är därför vi åker ut. Kommer nog att bli bra, läser ju en bra bok nu twilight mm så dagarna ki Chile kommer nog gå rätt fort ändå.

Ni får höra mer om det när jag kommer hem på Torsdag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar