tisdag 16 mars 2010

Sista helgen i CBBA

Ja nu har sista helgen varit och vi har påbörjat vår sista vecka har i CBBA. Känns väldigt konstigt att det redan är sista veckan men så är det! I helgen hade vi ganska mycket att göra vi var på kyrkogården både på fredagen och lördagen. Gick bra, tabbade mig lite när jag skulle prata på fredagen men så är det, går dåligt när jag har ett bestämt ämne då blir jag så nervös.

Lördagen var däremot en väldigt lyckad dag, hade middag med alla pastorerna och handledarna. Skulle ha börjat klockan tre men det gjorde de inte, sista pastorsfamiljen kom vid kvart över 4. Ganska irriterande men hur som helst så hade vi det trevligt och åt och skrattade. Det var alla pastorerna som vi har jobbat med det vill säga Ramiro med familj ( Quillacollo) Senon med familj ( sacaba) Samuel och Pastora (Ticti Northe) Pablo med familj och Ruth med sin familj. Väldigt trevligt. Annie och Hanna hade gjort en galet god cheescake. MUMMS!!

Söndagen var en lite mer jobbig dag eftersom vi var på vårat avskedsmöte. Var som ett vanligt möte men med mycket sång, vi sjöng med barnen som hade varit med på engelska lektionen. Sjöng "huvud, axlar knä och tå" på engelska. Det gick bra. I slutet av mötet sjöng vi även en sång på svenska ( jag Hanna Annie och Marina) efter det så blev vi avtackade av Samuel och Pastora genom att få varsitt silverfat med en gravering " minne av församlingen i Ticti Norte". Vi höll ett tal och tackade för allt församlingen hade gjort för oss, som att förstå oss även om vi inte kan prata korrekt. Vi gav dem en liten svensk flagga. Efter det fick vi gå stå framför hela församlingen så det kunde komma fram och säga hej då till oss. Det var riktigt hemskt tycker jag. Men det gick bra, många sa att de kommer sakna oss. De var även några som höll tal och bad oss att hälsa till våra församlingar hemma i Sverige och att vi gärna fick återkomma.

Jag har aldrig gillat sådan möten och nu var det mitt första egna, läskigt. Efter mötet åt vi mat, jag och Hanna hade gjort chokladbollar som vi bjöd på. Väldigt lyckat!

Måndag: Pluggat o fått reda på att jag fortfarande har amöbor trots medicinering, så nu ska jag ta tag i det när jag kommer hem. Mår ju inte dåligt längre av de, det är ju skönt iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar