tisdag 9 mars 2010

En aktiv helg

Ja så har ännu en helg gått här i CBBA. Fort som vanligt! Fredagen pluggade jag och Hanna lite har ju rätt mycket att göra på studie fronten nu, med ett grupparbete och lektioner med Pablo. Vi hade även en engelska lektion i Ticit som gick väldigt bra! Lördagen hade vi FANICA, det var bara jag och Hanna och Ruths ena syster så vi hade ganska mycket att göra. Men det var roligt, lite svårt att hjälpa barnen eftersom de jobbade med språk. Att förklara spanska när man knappt fattar uppgiften själv är inte det lättaste.

Sen kom söndag en väldigt intressant dag. Började med att jag och Hanna var vid terminalen för att möta Patsora och Samuel kl 8 på morgonen. Vi satt där och väntade ett tag när de kom tog vi en annan buss bara för att åka tillbaka mot Ticti Northe. När vi klev av bussen så gick vi 1,5 timmar upp i bergen. Spännande jobbigt och varmt! Där ute i skogen i kanten av bergen hade församlingen en fasta, bad, Samuel hade även en liten predikan. Var mysigt att sitta i skogen igen, har saknat att vara i skogen.

Jag och Hanna lämnade vid 13.30 o kom hem vid ca 14.30 då tog vi det bara lugnt, eller ja fixade massa saker inför kvällen. Jag åkte tillbaka till Ticti vid kl 17 med en taxi trots att jag inte riktigt visste vägen men det gick bra. På mötet hade jag hand om nattvarden, läste bibeln och bad för själva nattvarden. Väldigt nervös men det gick bra. Efter nattvarden så åkte jag och pastorsparet till en annan kyrka. Denna församling hade bara ett tält som kyrka, men glädjen under lovsången gick inte att ta miste på. Var väldigt trevligt att vara där. Bra lovsång och bra predikan. Det var roligt att se en ny kyrka, pastorn i denna kyrkan hade pratat med Samuel och frågat varför de var Ticiti norte som hade missionärer och inte dem ,det tyckte jag var roligt!

En väldigt händelserik helg. Men jag har träningsvärk av allt promenerande det gjorde ju inte saken bättre att jag och Hanna var på canchan och gick runt idag ( måndag) men så är det. Vi har ju som inte så många dagar kvar här nu så det kanske var sista gången vi var där. Lite sorgligt men så är det. Är bara 12 dagar kvar här innan vi åker. Galet lite, dags att göra alla saker för en sista gång. Kan inte fatta att det har gått ett halvår nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar