lördag 27 mars 2010

HEMMA!!!!

Nu jag äntligen hemma igen. Vilken känsla det var att stiga av planet i tisdagskväll o se lite snö i huvudstaden ( fjollträsk) och sen bar det av mot det underbara Norrland. :) Med en lite, överraskning. Eftersom min stora syster tyckte att det var lägligt att lämna den smältande snön i Örebro och komma upp till lite riktig vinter så följde hon med. När vi väl landade i björkarnas stad så stod där två till oväntade gäster nämligen min andra syster och hennes man. Kom hem till den vackra byn Långsjöby kl 02.45 på natten mot onsdagen. Sov inte många timmar förrän det var dags att åka in till Storuman och hämta nästa gäst, Christian. Jag kör på mottot " fullt ös medvetslös". Just nu sitter vi alla uppe hos den tredje systern och hennes familj.

Ja hur känns det då att vara tillbaka på havsnivå ( även om det är långt till havet) jo det känns bra.. fast man är så förvirrad så man vet inte vad man heter. Andra morgonen när jag vaknade så visste jag inte vart jag var, även om det var i mitt rum hemma i byn, ingenting stämde.

Men hur som helst så gick resan väldigt bra. Den tog hela 52 timmar från dörr till dörr. VANSINNIGT långt! men så är det. Det enda lilla strulet vi hade var i Miami då vi skulle checka in på nästa flyg. Då fanns inte våra namn med i passagerarlistan men bokningen fanns. Jag hann bli lite nervös men det löste sig väldigt bra. Själva flygningarna gick bra trots att mina gäster i magen spökade en del. Men så är det när man har varit utomlands.

Hur som helst så saknar jag Bolivia ibland, mest på kvällarna när man låter tankarna snurra. Men jag känner samtidigt att jag har fått väldigt mycket gjort där och att jag är klar. Eller iaf för denna gången.

2 kommentarer:

  1. Ja nu har jag redigerat mina fel.. ursäkta mig! måste varit väldigt trött när jag skrev det

    SvaraRadera