torsdag 7 januari 2010

Första veckan på det nya året

Ok jag måste ju börja från och med ny årskvällen/natten, som vanligt när det är något att fira i kyrkorna här så tar mötet långtid. Vi började med massa lovsånger och sedan var det dags för den som ville att göra något " uppträdande". Jag dansade Via Dolorosa. Gick ganska bra trots att vi spelade upp den från min dator o bara hade en mic mot högtalaren på datorn. Det gick kan man ju säga. Ja efter några sådana "uppträdanden" så var det middag, så där 23 på kvällen. Kyckling, Potatis och majs stod på menyn, riktigt god majs faktiskt. Efter det så fortsatte det sjunga och be över tolvslaget. Jag tänkte att det skulle ta slut snart men när kl började närma sig 2 så insåg vi båda två att detta skulle ta lång tid. Vi var väldigt trött så vi hade inte någon större glädje av all lovsång. Det är coolt hur länge folk här kan lovsjunga. Lite tur i oturen så fick vi åka hem tidigare för att jag hade ont i bröstkorgen. Kom hem där vid 2-halv 3.

Första dagen på det nya året så tog vi det mest lugnt vilade upp oss efter nyåret. Jag och Christian satt en del i parken och bara pratade. Lördagen gick vi hela gänget fram till stan för att kolla och åt ute. På kvällen var vi allihopa på bio och såg New Moon. Entligen fick jag se den filmen, det har jag väntat på vill jag lova. Söndagen fortsatte vi att slappa, bara ta det lugnt så här sista dagen på lovet. På kvällen åkte vi till Paprika och åt, den pizzan var väldigt god, och dryken sen. Fruktjuice med mjölk. Ja sen Christian kom ner har jag kunnat äta mjölk saker eftersom han hade med sig lactos tabletter till mig! Mumms glass har kommer jag!

Måndagen var våran första studie dag så vi pratade lite med David, och pluggade. Det blev bestämt hur det blir för mig och Hanna när vi kommer hem. Det kommer vara så att jag och hon inte kommer vara i Göteborg för än den 12 april. Så dom dagarna från den 23 Mars till 12 aril har vi hemstudier och får uppehålla oss vart vi vill i Sverige. Kommer vara ganska skönt.

Tisdagen spenderade jag Hanna och Christian en halvdag på Canchan för att leta reda på en födelsedags present åt en tjej i församlingen.På kvällen åkte vi upp till Ticti Northe på ett möte. Tog oss hem själva eftersom pastorn inte hade kommit.
Dagen där på var vi en heldag på Marina del Ray, en underbar pool. Det var riktigt gött för vädret var perfekt. Klarblå himmel och strålande sol. Så film och åt kladdkaka på kvällen.

Har varit en bra första vecka på det nya året, hoppas att resten av tiden här kommer vara lika bra. Man börjar känna att det inte är så mycket tid kvar. Bara 11 godispåsar, vi har ju ransonerat godiset vi fick av Christian veckovis hela vägen fram tills vi åker hem. Trots att man längtar hem och tycker att hemresan ska bli skön så känner jag lite panik inför den eftersom man inte vet om man kommer tillbaka. Men så blir det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar