söndag 14 april 2013

Jobb och Ledarskap

Nu är helgen snart slut, inte för att jag känner någon skillnad eftersom det är min jobb helg. Men det kanske är näst sista helgen jag jobbar  på obestämd framtid, fast det vet vi ju inte än. Hoppas i alla fall på det. Har haft två väldigt produktiva dagar på jobbet. Det har på något sätt flugit fram, vilket är skönt med tanke på att det är så långa pass. Kan ju inte skriva vad jag har gjort på grund av sekretessen.

Ser framemot kommande helg då jag ska börja på en ledarutbildning som ingår i pingsts ledarutveckling. Ska bli riktigt intressant! Är ett gäng från kyrkan som ska åka iväg till Värnamo på lördag för den första utbildningsdagen. Utbildningen kommer att pågå i 2 år o ha, tror jag, 2 heldagar/terminen. Givetvis är det några "klassträffar" med de från församlingen som läser samma del som jag. Ska bli spännande och väldigt intressant. Jag har fokuserat på ett spår som heter "under 20" och där har jag fokuserat på det yngre åldrarna. Jag känner mer och mer att det är mellanstadieåldern som är roligast att jobba med. Ska bli väldigt intressant och garanterat utvecklande.

Ah ledarskap.. får mig att tänka på en Casting crowns låt.. "Slow fade" fantastisk! oj vilken text..


Be careful little eyes what you see
It's the second glance that ties your hands as darkness pulls the strings
Be careful little feet where you go
For it's the little feet behind you that are sure to follow

It's a slow fade when you give yourself away

It's a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day
It's a slow fade, it's a slow fade

Be careful little ears what you hear

When flattery leads to compromise, the end is always near
Be careful little lips what you say
For empty words and promises lead broken hearts astray

It's a slow fade when you give yourself away

It's a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day

The journey from your mind to your hands

Is shorter than you're thinking
Be careful if you think you stand
You just might be sinking

It's a slow fade when you give yourself away

It's a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day
Daddies never crumble in a day
Families never crumble in a day

Oh be careful little eyes what see

Oh be careful little eyes what you see
For the Father up above is looking down in love
Oh be careful little eyes what you see

Jag tänker speciellt på: Be careful little feet where you go
                                  For it's the little feet behind you that are sure to follow


För mig är ledarskap inte något man utför bara ibland utan en livstil! Det kanske för att allt jag gör handlar om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar