tisdag 23 april 2013

En aktiv ledig helg.

Ja som vanligt är mina lediga helger fullspäckade. Tur att jag just nu har ett jobbschema där jag är ledig heldagar. Men hur som har jag haft en kanon helg. Som började med att vi hade femkamp med Halv 12 gruppen i kyrkan. Sjukt kul, jag blir så glad att vara med dem... vi tävlade lite så som Irrländskajulafton :) hihi snurrigt. Därefter va det träning i minnet och pricksäkerhet. Och så klassikern äta upp ett godissnöre så fort som möjligt och även Funny Bunniy. ( eller hur det nu stavas) Vansinnig äcklig lek egentligen men kul att titta på.

När väl Halv 12 var slut så försöket jag och några ungdomar göra en våffelsmet, det gick efter några om och men.. va bra fundersamma där ett tag. Men goda våfflor blev det. Sjukt bra undervisning på Compass ( som vårt ungdomsarbete heter). Senare på kvällen körde vi även en lek som får mig att tänka på min tonårstid.. Ni gissar rätt, Sardinburken. Alltså omvänd kurragömma. Finns det nån roligare lek? Tror inte det.

Åkte sist från kyrkan även om vi skulle upp snortidigt på lördagen. Lördagsmorgonen bar det av mot Värnamo och ledarutbildningen. Galet mycket folk, sjukt smidig organisation och framförallt en fullspäckad dag men tok bra innehåll. Är så taggad att fortsätta denna process. Som jag kanske har sagt följer jag ett spår som heter "under 20" alltså hur man jobbar med barn och ungdomar i kyrkan. Ska bli spännande. När jag åkte tid tänkte jag undra hur många man känner här, jag han inte mer än gå på toa så träffade jag den första. Underdagen träffade jag några till förvånansvärt få faktiskt. Dessutom kände en av föreläsarna igen mig eftersom hon kände min syster troligen genom en bok hon har skrivit. Coolt!

Något som va mer coolt va att vi var 1300 ledare samlade bara i Värnamo sen är ju utbildningen även i Umeå och Västerås. Fatta va många ledare som brinner för att gör något får vår Gud. Det gav mig mest intryck under hela dagen.

Kom väl hem vid halv tolv eftersom vi stannade och åt på Burger King på vägen hem. Väl hemma slängde vi oss i sängen o somnade typ innan vi landat på kudden.

Så tillsist söndag. Iväg till kyrkan vid 9 för att fixa inför Söndax. Övade en dockteater om Kristihimelsfärdstexten Luk 24:36-51. Gick väldigt bra. Jag körde även ett korsord med de barn som är i min grupp men insåg att det har väldigt svårt att slå i bibeln. Jag ska hitta på något kul sätt att lära sig hitta i bibeln. Typ lära sig bibelböckerna.

När vi väl kom fem efter ett gott fika i goda vänners lag. Slängde vi oss på soffan och avverkade 2 filmer. Gjorde inte många knop den eftermiddagen/kvällen. Väl behövlig vila efter den aktiva lediga helgen :)

Nu har jag dessutom jobbat både måndag och tisdag.. eller ja sitter på jobbet och skriver. har drygt 3 timmar kvar. Längtar tills jag har ett annat schema, vilket är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar