tisdag 9 november 2010

Första snön!!

Jag ser det snöar jag ser det snöar!!, första snön o redan fösta kaoset!! ja få se nu mina förutfattade meningar om södrasverige och dess snöhantering är besannade!.. snöde från lunch till kvällen o ja få se va gör bussbolaget i Örebro.. jo dom snackar om att ställa in trafiken för att dom inte har några vinterdäck.. så jag va blev det.. jo jag fick sitta hemma alldeles själv utan nån att umgås med.. här passar ett citat från min goda vän Martin " klåpare!".. hihi.. ja det är väl bara så att norrlänningar är bäst på snöhantering! hihi få se hur många såna här kaos jag får uppleva:) har ju iof inte varit ute så jag vet ju inte hur illa det är... Men va jag inte kan förstå är hur snö kan vara så chockerande varje år den kommer, man borde ju lära sig :)

Men lite har jag ju fått gjort här idag.. pluggat lite.. svårt att plugga inför ett litteraturseminarium tycker jag.. man vet ju inte va man får in.. bättre med inlämningar då ser man ju hur långt man har kommit.. fast man lär sig nog mer på diskussioner iaf jag..

Nu ska jag ta o prata lite i telefon.. det daglig samtalet med min göteborgare:) om han inte kan så ser jag nog lite vänner.. tur att man har olika serier:) måste snart hitta en ny att följa:) så är det.. annars inget nytt här i Örebro..

Jo igår chattade jag med en av grabbarna som är i Bolivia med Testa Mission, det va intressant.. han berättade att min " son" ( en av våra söta fanica-barn) saknar mig o frågar alltid efter mig. Kan ju säga att det skar rätt bra i hjärtat när jag hörde det..Har ju hört det av Ruth förut men hon träffas ju inte barnen så ofta så nu när Benjamin sa det så fick jag tårar i ögonen, förstå va jag vill åka tillbaka! Kan inte fatta hur ett halvår kan påverka så mycket. Det är som alla missionärer säger, det tar längre tid att återanpassa sig till sitt hemland än det tar att anpassa sig till de nya landet. Mina vänner det går inte en dag utan att jag tänker på Bolivia och våran tid där. Vet inte om jag skrev det i början av Bolivia tiden men redan när vi landade i CBBA den där dagen i september för över ett år sen så visste jag att jag var fast för livet. Det var nått som ropade på mig där. Eftersom jag är kristen så tror jag absolut att jag har ett kall till det landet. Gud har säkert en plan, vet bara inte vad den innehåller än. Det som var mest skärmande var ju att Christian ( min göteborgare) kände lite samma ska när han var nere och hälsade på mig där. Så vem vet.. vi kanske hamnar där på ett eller annat sätt. Jag som alltid trott att Afrika var min världsdel.. så blev det Sydamerika.. komiskt med tanke på att min äldsta syster alltid har velat åka dit men hon åkte till Afrika, ombytta roller skulle man kunna säga.

Ja nu måste jag sluta skriva om det underbara landet, för jag blir nere av det. :) får tänka på att det snöar ut o det är mer än vad det gör i Bolivia. Och att det var något jag saknade när jag var där. :) På tal om snö.. så blir det en jul a la Edorsson/Stenman x 2/Allmänger/Leetma i år! det ser vi framemot!

2 kommentarer:

  1. Om du vill ha en ny serie att följa så kan du ju alltid tänka på Two and a Half Men, Chuck, NCIS och Criminal Minds (de två sista är kriminalserier). Jag räknar med att du redan känner till och har bekantat dig med The Big Band Theory. Annars borde du göra det (du kommer älska Sheldon :)). Sedan finns How I Met Your Mother, som är lite som Vänner (det handlar om ett kompisgäng i NY. Annars är det inte så likt). För mer tips och tricks så får du melja. Eller ringa. Eller skriva brev. Eller skicka en brevduva (du fattar poången ;))BTW, visste du att Pontus ska till Bolivia och hälsa på under julen? Lite kul :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ber lite om ursäkt för monsterkommentaren, det bara slank ur mig. Jag ska posta en snöplog med bifogad bruksanvisning till Örebro. Om inte det fungerar får ni skicka upp de ansvariga hit så de kan gå en kurs i snöröjning samt få förklarat sammanbandet med vinter och snö; då den ena kommer kommer även den andra. Roger, över och ut.

    SvaraRadera