torsdag 15 april 2010

Torsby

Ja efter ledigheten, som egentligen inte var mycket till ledighet eftersom vi hittade på så mycket annat att göra så har jag fortfarande inte lyckats vila ut eller göra det uppgifter jag skulle ha gjort! Men jag ska ta tag i allt sådant nu när jag har landat och installerat mig i Torsby.

Torsby är ett samhälle i Värmland, så nu får jag och Hanna försöka förstå en annan dialekt. Vi kommer att bo här i kyrkan i Torsby och ha som huvudmål att få kontakt med ungdomar som vi träffar, vi ska försöka samla en grupp ungdomar som kommer kunna hålla kontakten med när vi åker härifrån.

så igår var vår första dag, gjorde inte så mycket var på samhället och tittade. Hängde en stund på fritidsgården där vi kommer hänga mycket. Jag tror att det kommer bli bra även om det känns lite ensamt när det bara är jag och Hanna som är ungdomar i församlingen. Men det kommer gå bra.
Har iaf ett stort rum så jag och Hanna slipper bo på varandra. Men på ett sätt känns det lite fel att bara vara här i sex veckor, känns som att det är för lite tid. Men man ska nog hinna få några kontakter där, jag vill bara inte stressa när man ska försöka träffa folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar