onsdag 15 maj 2013

Första veckan med det nya schemat

Nu är det äntligen vecka 20 :) och det nya schemat har börjat.. Jag är riktigt nöjd även om jag bara har arbetet två pass på det.. men tiderna passar mig så sjukt bra.. Antingen 9-16:30 eller 16:30-23:30.. det istället för 9-22 är en brutal skillnad. Jag har ju dessutom gått ner i tid och fått en till brukare, och där ska jag jobba imorn. Tjoho är väldigt nöjd.... Ser framemot helgen då jag har två dags pass istället för två långa pass.. det känns så skönt att få gå hem tidigt men även kvällpassen verkar gå fort.. kanske för att det inte är 12 timmar utan bara 7 :) ojoj..:) Nu ber o hoppas jag att schemat ska vara så här..det är nämligen så att en av mina kollegor inte alls gillar det. Vilket jag förstår för hon är ganska van vid att vara ledig i några dagar i rad vilket inte jag har varit..speciellt ofta men nu har jag fått några 4-5 dagars ledigheter..:) Min kollega tycker ju att när man jobbar kan man lika gärna jobbar länge o jag förstår det men det är ändå skönt att kunna göra saker både innan och efter jobbet beroende på vilket pass man har. Ni som brukar be kan ju hjälpa mig att göra det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar